Auto moto

„Indukované“ jazdné míle by mohli premôcť potenciálny energeticky úsporný úžitok zo samočinnej jazdy

Prínosy vozidiel s vlastným riadením pravdepodobne povedú majiteľov vozidiel k tomu, aby jazdili viac, a tieto ďalšie kilometre by mohli čiastočne alebo úplne kompenzovať potenciálne výhody úspory energie, ktoré môže automatizácia poskytnúť, podľa novej štúdie Michiganskej univerzity.
 
Okrem toho automatizácia umožní cestujúcim vo vozidle produktívne využívať čas jazdy.

řidičák
 
Predchádzajúce štúdie ukázali, že väčšia efektívnosť paliva spôsobuje, že niektorí ľudia cestujú navyše míle, a tieto pridané míle môžu čiastočne kompenzovať úspory paliva. Je to zmena správania známa ako efekt odrazu.
 
Okrem toho schopnosť produktívneho využívania času vo vozidle v automobile s vlastným pohonom – ľudia môžu pracovať, spať, sledovať film, čítať knihu – pravdepodobne spôsobia ešte viac cesty.
 
Spoločne povedané, tieto dva zdroje pridaného počtu najazdených kilometrov môžu čiastočne alebo úplne kompenzovať úspory energie, ktoré poskytujú autonómne vozidlá.
 
Tým pádom pridanou míľ mohol dokonca viesť k čistému zvýšeniu energetickej spotreby, čo je jav známy ako zlyhať, podľa výskumníkov UM. Štúdia publikovaná 17. apríla v časopise Applied Energy .
 
"Hlavným posolstvom článku je, že indukované cestovanie autami s vlastným pohonom predstavuje tvrdú výzvu pre politické ciele na zníženie spotreby energie," povedal spoluautor Samuel Stolper, odborný asistent pre životné prostredie a udržateľnosť v SEAS.

tachometr
 
„Pre vozidlá s vlastným pohonom sú teda potrebné oveľa vyššie ciele v oblasti energetickej účinnosti,“ povedal spoluautor Ming Xu, profesor životného prostredia a udržateľnosti v SEAS a docent inžinierstva civilného a environmentálneho inžinierstva .
 
V novinách Taiebat a jeho kolegovia použili ekonomickú teóriu a údaje z amerického prieskumu cestovného ruchu na modelovanie cestovného správania a na predpovedanie účinkov automatizácie vozidiel na cestovné rozhodnutia a využívanie energie.