Služby

PR články pre Google verzus pre ľudí


PR články musia zaujať, to asi viete, otázkou je však, koho presne majú zaujať? Orientujete sa na pozornosť internetových vyhľadávačov alebo skôr na pozornosť ľudí z mäsa a kostí, ktorý veci hodnotia vlastnou hlavou? Jedna aj druhá výzva nie je jednoduchá. Koniec koncov je však aj tak najlepšie to, ak sa zameriate na obe strany.Hlavná stránka Google prehliadača
 
Čo chce Google a čo ľudia?
Na oko sa síce tieto dva svety tvária, že chcú to isté. Je to kvalitný obsah, kvalitný obsah a ešte raz, kvalitný obsah. Ako je to však v skutočnosti? Mnohí ľudia sa síce tvária, že skutočne hľadajú kvalitný obsah, v skutočnosti však hľadajú len písmenká, ktoré môžu čítať. To, akú informáciu z nich dostanú, ich skutočne až tak nezaujíma. Samozrejme, máme ti aj takých, ktorí naozaj hľadajú plnohodnotné informácie, teda skutočne kvalitný obsah.
 
Čo chce pán Google? Tvári sa tak, že ho taktiež zaujíma prednostne kvalitný obsah. Čo však pán Google nedokáže sám rozpoznať, je napríklad to, či má váš článok skutočnú hodnotu. Ako to? Google nedokáže čítať a premýšľať. Všetko hodnotí len na základe prednastavených algoritmov, ktoré nie sú až tak dokonalé, ako sa tvária navonok. Vyhľadávač, a to ako tento, tak ani žiaden iné, nedokážu v skutočnosti rozlíšiť to, či píšete správne gramaticky. Či majú dané informácie skutočnú hodnotu pre pozemšťana.Žena s prsteňom na ruke pozerá do telefónu
 
Ako teda písať texty, PR a SEO články?
Tento článok je prvom rade síce zameraný na PR články, no tieto pravidlá platia v podstate pri akomkoľvek vytváraní textov na web. Ľudia aj Google ocenia jedno, a to, keď články budú na prvý pohľad pestré. Čo to znamená? Veľa obrázkov, veľa videí, zrozumiteľní a prehľadná štruktúra textu, veľa odkazov na iné weby. Takto obalamutíte ľudí, ktorí budú mať pocit, že na tomto texte niekto pracoval skutočne dlho, no a taktiež Google, ktorý vie práve takéto informácie „prečítať“.