Produkty

Príčinou kíl navyše môžu byť sacharidy

V prípade tkzv ketogénnej diéty či ľudovo povedané tej proteínovej, vravíme o jej súčasnej popularite a čoraz väčšom povedomí o tom, že vinníkom kíl navyše dokáže byť vysoký príjem sacharidoch. Práve preto cyklická ketogénna diéta preferuje pravidelný príjem bielkovín, pričom typicky sacharidové jedlá odporúča len raz za čas, vo všeobecnosti napr. cez  víkend.

Sacharidy sú hlavným faktorom čerpania energie ľudského tela a tuky sú „záložným“ zdrojom. Cieľom je nastaviť náš organizmus do stavu ketózy, čo znamená, vytvoriť v ňom návyk čerpať energiu primárne z tukov, ktoré tým zároveň bude spaľovať a neukladať. Bielkoviny zabezpečia zdravú kondíciu organizmu a funkčnosť metabolizmu.

fitness žena

Pre dosiahnutie ketózy je ale potrebné minimalizovať príjem sacharidov, teda prioritných spaľovacích zdrojov, čím naše telo prejde do „záložného plánu“ a začne čerpať energiu z tukových zásob.

fit blondýna

Aké sú výhody bielkovinovej diéty?                                                

 Do povedomia treba dať hlavne jej účinok a fakt, že dokáže znížiť hmotnosť aj u ľudí, čo majú problém s nadváhou. Druhou pozitívnou stránkou je udržiavanie telesnej kondície vďaka zvýšenému príjmu proteínov a fakt, že bielkovinové stravovanie dokáže dostatočne zasýtiť. Do tretice sa hodí spomenúť jej univerzálnosť a variácie jedál či potravín, ktoré máme povolené konzumovať.

Ako sa stravovať?

Niektoré ketodiéty a ich jedálne lístky ponúkajú vysoko bielkovinovú stravu, čo je však odtučnená a takisto zbavená sacharidov. Vo všeobecnosti však bežná proteínová diéta toleruje príjem vyššieho množstva tukov, ktoré nájdeme v živočíšnej a rastlinnej stravy ako napríklad:

  • Vo všeobecnosti v akomkoľvek mäse, nízkosacharidových mliečnych výrobkoch (napr. prírodné maslo, smotana, syry).
  • Ďalej sú to vajíčka, rastlinné oleje, orechy, semienka a niektorá zelenina ako paprika, listový šalát, uhorky, či špenát.